18.10.2010

Neu4bauer CALENDAR journal






This year I again want to show you my semester planner – my diary for all days in this school semester with date, lectures and always one of our ladies greeting me from one double page. The last time I showed you a planner in October 2008: HERE. This time I used recycling paper in a darker beigish colour, I used an open spine binding, where I sewed all the sections onto a light-blue felt ribbon with dark blue embroidery yarn. The front and back cover are lined with paper, showing the April "Berlins Modenblatt Cover" from a 1950s magazine. Since I'll take that book everywhere, I also added little metal corners (from Boesner).



I am introducing this planner a bit more thorough, because it will be one of the products entering the Neu4bauer shop in the end of November. There will be handmade books with a calendar for the year 2011. I hope you like it. If you have any suggestions for the shop products, please comment!

Yours, Theresa

Semesterplaner Oktober 2010

Semesterplaner Oktober 2010

Semesterplaner Oktober 2010

Dieses Jahr will ich euch ein mal mehr meinen Semesterplaner vorstellen - also mein 'Hausaufgabenheft' für dieses Semester jeweils mit Datum, Vorlesungen und einer modischen Dame, die mich auf jeder Doppelseite begrüßen. Vor zwei Jahren hab ich euch bereits einmal einen selbstgemachten Planer vorgestellt: HIER. Dieses Jahr hab ich allerdings Recycling-Papier für die Innenseiten in einem Beige-/Grauton genutzt, außerdem eine Bindung mit offenen Buchrücken. Die einzelnen Sektionen/Falzbogen (nicht wirklich, weil ich einfach mehrere A4-Seiten zusammengesteckt habe) habe ich dann auf einem hellblauen Filzband mit dunkelblauen Stickgarn aufgenäht. Vorder- und Rückseite sind mit bedruckten Papier bezogen, welche ein Aprilcover des "Berlins Modenblatt" aus den 50er-Jahren zeigt. Da ich den Planer auch immer überallhinschleppe, habe ich Metallecken bei Boesner gekauft und damit die äußeren Ecken verstärkt.

Ich stelle den Planer übrigens so ausführlich vor, da dies eines der neuen Produkte für den Neu4bauer-Shop Ende November sein wird. Handgemachte Bücher mit Kalendarium für das Jahr 2011. Wenn ihr bereits interessiert seid oder Verbesserungsvorschläge für die käuflich zu erwerbenden Kalender habt, immer her mit den Kommentaren ;)!!!

Eure Theresa

IMG_9344 

Semesterplaner Oktober 2010

7 Kommentare:

Toni hat gesagt…

Ich will eins :-))

Millie Motts hat gesagt…

Hello, my friend!

I would *love* to find more of the binder spine fashion images if you have time to add to the shop.

Jan hat gesagt…

I love them! And thank you, Millie, for pointing me to this great blog.

Koko hat gesagt…

Mann, der ist wunderschöööön!!! Danke für Deine Mail!! Wünsche Dir einen schönen Tag. Ganz liebe Grüße, Koko

Casey hat gesagt…

It looks fantastic! What a fun little planner to carry around! :)

♥ Casey | blog

Millie Motts hat gesagt…

Yes - I have downloaded the spine pictures for binders (and LOVE them) - and I'd be willing to pay for more.

Also, I didn't even comment about the beautiful planner - what a fantastic idea! Anything with vintage fashion images and you've got me hooked!

Anonym hat gesagt…

...ich melde mich an, ich möchte auch solch ein wunderbares büchlein. ganz großartig. und ich mag deinen blog ;)