03.11.2009

Detail No. 6 - Sofa

detail_no6


I again want to show you a detail from my appartment. It is one of my most favourite makeovers. This couch was bought by my grea grandmother in the 1950s. As you can see, my mom already indulged herself in its cozyness and after a long period of "fighting" over the perfect new seat covering, it revived with a MOROSO-inspired look in Leipzig. The seats are covered in a plain white fabric, whereas the sides and the front are covered with pepita-patterned greyish-white fabric. Everything is lined with a yellow upholsterer cord, which gives a very playful mood. I already moved it around a bit and its present position is the most cozy one. It builds a kind of reading/relaxing corner with the drawers cabinet and the book shelves.


IMG_2743

Furthermore my mom made this wonderful round cushion two weeks ago. It reminds of a cartwheel and perfectly fits to the pepita fabric of the sofa. The other cushion you already know from this post (August 2008).

I hope you have a great Tuesday! I'm now going to the supermarket - no yogurt in my fridge!
Yours, Theresa

IMG_2739

IMG_2736

IMG_2735

Ich möchte euch heute mal wieder ein Detail aus meiner Wohnung zeigen. Es ist eins meiner Lieblings-"Neu-aus-Alt"-Stücke. Die Couch hat meiner Uroma in den 50er Jahren gekauft. Wie ihr oben sehen könnt, hat es sich bereits meine Mama (in klein) darauf gemütlich gemacht. Jetzt ist es – mit einem von MOROSO inspirierten neuen Überzug – in Leipzig wieder aufgetaucht. Die Wahl der Bezugsstoffe hat meine Mutter und mich eine Menge Diskussionszeit gefordert ;-). Wir haben uns schließlich für einen weißen, einfachen Stoff für oben (meine Wahl) und einen Pepita-Stoff für die Seiten (eher Mamas Wahl) mit gelber Kordel als Detail (fanden wir beide sehr gut) entschieden. Ich hab es bereits mehrmal in der Wohnung herumgerückt, finde aber die derzeitige Position wirklich optimal. Gemeinsam mit der Kommode bildet das Sofa mit dem Bücherregel jetzt eine gemütliche Lese- und Hinfläzecke!

IMG_2740

Außerdem hat meine Mutter vor zwei Wochen innerhalb weniger Minuten (naja 2 Stunden) ein wunderbares Speichenradkissen (Eigenwortschöpfung) genäht. Es nimmt das Pepita-Muster wieder auf. Das andere Kissen kennt ihr ja bereits aus einem Post im August 2008 (hier).
Ich wünsch euch noch einen wunderbaren Dienstag. Ich geh jetzt ins Kaufland - Jogurt ist alle ;-)
Eure Thea


IMG_2742

2 Kommentare:

prettywithribbons hat gesagt…

Awesome job on the couch!!

Lady P hat gesagt…

okay - your flat is absolutely gorgeous and worthy of being featured in a magazine or two - whew! just lovely