26.08.2008

A wonderful late summer's day!

Yesterday we suddenly decided to go on another little trip to Dresden. Since the capital of our federal state is only like 35 minutes away and it was very nice weather, we took the chance. This time we went to the "Neustadt" from the very first and it was the right decision! "Neustadt" is a quarter/district of Dresden where you can find many little shops and thrift shops. Here you can look at some awesome pictures in a special "Neustadt Flickr Group".
I have always wanted to have a really cool, 'menly' leather jacket. However they are always sooo expensive or just run-of-the-mill. Today I finally found one with a reasonable price in a thrift store. The jacket still smells like incense sticks but I am confident to get rid of that problem ;-).


leather jacket

We had a very lovely day with wandering around, having a nice coffee and admiring the old buildings. I hope to give you a little insight in my region. If you ever happen to visit Germany - do not forget the east and do not forget Saxony ;-).

coffee time
coffee time

Last but not (!) least, we went to the fabric store (what else ??). I've copied the marketing magazine for you.
fabric store
Unfortunately I do not have a good picture of the shop. Today, they had the new winter collection and as you can see: we couldn't resist!!!
Can't wait to see when my mom works her magic on those rolls of fabric!
Have a nice day and "talk" to you soon. Theresa

fabric store

fabric


Gestern haben wir uns ganz kurzfristig für einen kleinen Kurztripp nach Dresden aufgemacht. Mit ca. 35 Minuten Fahrt ist man zum Glück schnell und flexibel in Sachsens Hauptstadt. Diesmal packten wir es gleich von Anfang an richtig an und fuhren nicht in die Altstadt mit den überfüllten Passagen und Einkaufszentren, sondern gleich in die Neustadt mit den schönen Straßen, kleinen Geschäften und überraschenden Funden! Zum Beispiel suche ich schon seit Ewigkeiten nach einer tollen Flieger-Lederjacke, aber die sind entweder zu teuer oder Null-acht-fünfzehn. Gestern habe ich in einem - stark Räucherstäbchen-vernebelten SecondHand-Laden - endlich das passende Modell für einen annehmbaren Preis gefunden. Sie ist sogar neu und auch das Problem, dass ich immer wie ein Hippie-Laden stinke, wenn ich sie anziehe, werde ich durch Lüften in den Griff bekommen ;-).

Wir verbrachten also einen wunderbar sonnigen Tag mit Bummeln, Kaffeetrinken und natürlich (wie sollte es auch anders sein) einem kleinen Besuch im Stoffladen. Ich habe die Broschürenseite zum Geschäft einmal eingescannt. Leider habe ich kein richtiges Foto vom Innenraum des Ladens, der ein echter Hingucker ist. Gestern waren schon die Winterstoffe der neuen Kollektion da und bei einigen besonders schönen Materialien konnten wir nicht widerstehen. Ich bin schon arg gespannt, was meine Mutter aus den Stoffbahnen zaubern wird!

Noch einen schönen Tag und bis bald. Theresa

Old School - Dreikönigsschule

0 Kommentare: