07.10.2009

All beginnings ...

outfit_collage
Illustrations from the book "When I was a little boy" from Erich Kästner
Illustrationen aus dem Buch "Als ich ein kleiner Junge war" von Erich Kästner

... must be endured ;-)! No, I had my first day in the new "school" on Tuesday (Calculation II and English for Engineers). That is what I wore:
  • a black silk blouse (sewn)
  • a beige and gold lamp-shade skirt (sewn)
  • black tights (my good "Falke" ones)
  • heeled sandals (gladiator sandals - from the cheap shoestore)
  • a coat from my grandma which she doesn't want to wear anymore, tied with a black wide belt (New Yorker)

I really liked the courses and I am very much looking forward to this semester. Which courses? Well, like publishing basic knowledge, design at the monitor (Flash etc.), Draft & Layout, Calculation for the printing business, Content Management Systems or Databases in the Internet World!


outfit_erstertag

Aller Anfang ... muss durchgehalten werden! Nein, also am Dienstag hatte ich meinen ersten Tag an der neuen Hochschule. Und dieses Outfit trug ich:
  • schwarze Seidenbluse (genäht)
  • beige-goldener Lampenschirmrock (genäht)
  • schwarze Strumpfhosen (meine guten Falke)
  • Gladiatoren-Sandalen (aus dem Billigschuhladen)
  • beiger Mantel von meiner Oma, den sie verschmäht, zusammengezurrt mit einem breiten, schwarzen Gürtel (New Yorker).

Der erste Tag lief übrigens ganz prima mit Kalkulation II und Fachenglisch. Ich freue mich schon richtig auf dieses Semester und die verschiedenen Kurse, z.B. Verlagsherstellung, Kalkulation in der Printbranche, Content Management Systeme, Datenbanken im Internet, Gestaltung am Bildschirm (Flash etc.), Layout & Entwurf usw.

0 Kommentare: